Niemieckie samochody klasyczne

niemieckie-samochody-klasyczne-1

Niemiecka motoryzacja jest chyba na czele z japońską pod względem produkcji samochodów. Dokładnych danych nie znam, a może nawet mylę się kompletnie! Jedno wiem jednak na pewno – za naszą zachodnią granicą przez lata powstawały piękne samochody, które po dzień dzisiejszy jeżdżą po naszych drogach. W Niemczech przecież mamy takich producentów jak Mercedes, Audi, BMW, czy Volkswagen, których fabryki przez wiele lat dostarczały nam fantastyczne modele samochodów i można powiedzieć, że wyznaczały wiele trendów technicznych jak i stylistycznych. Postaram się z każdej marki wyłonić jednego klasyka i go tutaj krótko opisać.

Mercedes W124 Coupe – Ze stajni Mercedesa jest to samochód prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny, może nie w wersji coupe ale w zwykłej sedan lecz aż tak dużej różnicy nie ma, poza drobnymi zmianami, które dodają sportowego smaczku. Jest to samochód, który najczęściej widzimy na ulicach jako taksówki, mówi się o nim, że jest jednym z najbardziej niezawodnych aut w historii.

Audi 80 Cabrio – Choć nie tak bardzo zauważalny na drogach jak wyżej wspomniany Mietek, to wciąż wygląda nie lepiej od samochodów produkowanych współcześnie. Jest to fantastyczna opcja na lato jak i na co dzień np. do codziennej jazdy do pracy. Jak na swój rocznik samochód posiadał bardzo dobre wyposażenie takie jak klimatyzacja manualna, tempomat, czy podgrzewane fotele.

audi 80 coupe

BMW E21 – „Rekin” bo tak był potocznie ten samochód nazywany jest poprzednikiem wersji E30. Jak na czasy w których był produkowany nie był aż tak popularny jak jest teraz. W obecnych czasach żeby dostać takie auto trzeba się sporo naszukać i włożyć w nie sporo pracy. Chromowane ramki, którymi są pokryte przednie i boczne szyby wyznaczyły trend stosowany do dzisiaj.

bmw e21

Golf mk1 – W tym zestawieniu oczywiście nie mogło zabraknąć „Golfiny”. Mk1 czyli pierwszy model z tej serii jest fajnym i małym zgrabnym autkiem, które dzisiaj jest okropnie pożądane dla pasjonatów marki. Seria ta z każdym modelem robiła się coraz większa bo Mk1 przypominał bardziej współczesne Lupo.

golf mk1